Mobbad av vakt
Va då ut i Märsta i helgen, och krogen jag ville in på släppte inte in mig vid halv 10 för de ansåg att jag var för full, och det köpte jag givetvis.
Runt 2 tiden försökte jag komma in igen, hade inte druckit något på hela kvällen sedan runt 9 tiden, men de ansåg att jag fortfarande var för full. Vart ju givetvis lite arg då jag faktiskt hade nyktrat till ganska ordentligt.
Gick för att kolla om det fanns något roligt att hitta på i närheten, för krogen jag hade hållt till på tills vidare va tråkig och smockfull. Träffade på 3 vakter, och gick för att fråga dom ifall den där vakten på krogen verkligen fick göra så.
När dom hade svarat på min fråga började den ena vakten "Är du änns 18 år, du kommer väl inte in på krogen" Jag visade mitt körkort och talade om att jag var 19 år "Ja, ellerhur, det där är ju förfalskat" och sedan stod han och sa en massa sådanna saker och va jätte elak.
Jag tror knappas att han hade något rätt att vara sådan mot mig. Vart bara så jävla förbannad, puckon. Och det är oxå sista gången jag går ut i Märsta.
Va bara tvungen att skriva av mig min ilska. Om han inte hade vart vakt så hade jag nog klappat på den j*veln!
Men att man inte blir insläppt på krogen för man är för full, är inte det ganska så vanligt, & enligt reglerna?
#1 Det va ju inte det som va själva problemet, utan att vakten som jag snackade med nere vid stationen sedan hade mobbat mig. Vet inte om du läste hela. Det hade alltså ingenting med att göra att jag va för full.
Vackterna får ju inte bete sig hur som helst. De ska ju vara en trygghet där de finns och sköta sig och se till att alla andra sköter sig. Kan du inte föra detta vidare tex. till deras chef hur du blev behandlat ut av denna vackten. Kan ju vara så att det har hänt tidigare.
#3 Jag tog ju tyvärr inte namnet, dum som jag var.
Jaha okey förlåt! Ja det var ju skitdåligt gjort av dom! Var dom flera mot en oxå ..ja isåfall var det ju verkligen fördjävligt!
Jaha okey förlåt! Ja det var ju skitdåligt gjort av dom! Var dom flera mot en oxå ..ja isåfall var det ju verkligen fördjävligt!
#6 Som tur va så va det faktiskt bara den ena som va elak, men de andra sa inge.
Ja men jag håller med dig, så ska dom inte få göra! (Det är ju mobbing!)
Om man väljer att dricka sig full så är det rätt åt en … och ja vakterna har rätt att göra så då det e för allas säkerhet
#9 Rätt å hålla på och mobba nån!? Har man någon gång rätt till å "mobba" nån?
#9 Bara för att man är onykter, så får inte vakterna vara så. Tyvärr är det väldigt svårt att få rätt mot dem. Jag har arbetat som väktare i många år och har även varit ordningsvakt. Men aldrig jag har mobbat någon, däremot försökt att på sakligt sätt förklara varför vederbörande inte kommer in.
Men jag märkte många gånger att tjejer var bättre att kunna stoppa med ord och killar muckade gräl. Vakter alltså.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
#9 Det hade fortfarande ingenting med att jag inte vart insläppt att göra. Om du tar och läser hela kanske?
#11 Hmm, ja, jag sket väl ganska så starkt i att jag inte blev insläppt faktiskt, det va just den där mobbingen utav vakten nere vid stationen som jag vart riktigt förbannad över.
#11 En fråga bara. Var det manlig eller kvinnlig vakt?
Väl mött, Tatsja
#13 Även fast du riktade de inlägget till dig själv så antar jag att det va till mig. Vakterna vid stationen va 3 st män, och vakten vid krogen jag inte va insläppt på va en man, lika så på den jag vart insläppt på.
#14 Förlåt. Det var ju till dig. Skrev fel. Tyvärr så är det ofta så att manliga vakter ska brösta upp sig. De är experter på att starta bråk och skylla på den drabbade. Gick vakt på Siljaterminalen. Ensam tjej med massa killar. Såg ofta att de försökte och lyckades starta bråk med onyktra resenärer. Jag ansåg att det gick att prata med dem. Men tyvärr så finns det rötägg inom alla yrken.
Väl mött, Tatsja
#15 Jo, självklart. Det förstår jag med. Synd bara att de är så svårt att sortera bort dom.
#16 Håller med. Men eftersom det behövs folk så tar de tydligen vem som helst.
Väl mött, Tatsja