Mobbing/kränkning
Jag är så upprörd över vad jag läste i min tidning i morse! Kände att jag bara MÅSTE delge er andra som inte hört talas om det och hoppas det är OK att jag skriver här under "Mobbing"?
Att vara arbetslös idag är ett rent helvete och det blir ju inte lättare av att de människor som är satta att vara ett stöd och hjälp bär sig rent ut för jäkligt åt.
Vad är det för människosyn man har om man i en chefs-position agerar så här efter att ha träffat en främmande människa i 5-10 minuter?

Jag är dock inte förvånad tyvärr.
Hej Siggebus!
Jag tittade och lyssnade och blev riktigt bestört över hur dessa människor diskuterar sinsemellan.
Det var nog en av de mest lama ursäkter jag hört faktiskt. Det gick igenom att hon inte menade det hon sa (ursäkten altså). Hon var bara ångerfull för att det kommit ut, inget annat. Usch vilken otäck människa!!
Tack för inlägget ! 
Många tycker ju att …man får tycka och tänka vad man vill ..bara man inte säger det till vem som helst! Så det kanske var så hon tänkte ..att det var ju inte meningen att "det skulle komma ut"!?
Ja, att det kom ut var värst för henne. Jag tänker att man måste ändra i sitt tänk när man sitter och diskuterar som de gjort.

Jo visst, man får tänka som man vill här i livet men om man har den inställningen till sina medmänniskor och har så lätt att prata goja så ska man ju definitivt byta yrke.
Det mest skrämmande är ju inte egentligen orden som sades utan hur man sa det - på ett väldigt fördömande och föraktfullt sätt och detta efter bara 10 minuters samtal med en ung tjej som inte riktigt vet vilken väg i livet hon ska välja.
Jag tänker på min egen snart 20-åriga dotter som tar studenten nu i juni. Jag hoppas verkligen hon slipper bemötas på detta hemska sätt för en sådan sak kan knäcka det bästa självförtroende. 
Jag håller med er, -man ska inte tänka hur som helst!
Isåfall tycker jag att det är bättre att man är en skitärlig person, men posetiv person!

Lite fortsättning om fallet ……
Det hela är nu JO-anmält (vilket glädjer mig) eftersom tre olika privatpersoner har anmält dit.
Mycket bra tycker jag eftersom kommunen inte verkar vilja ta sitt ansvar utan bara vill sopa det under mattan.
Usch, jag ryser bara jag tänker på att folk som befinner sig i ett utsatt läge och i beroendeställning ska tvingas be om hjälp till sådana tjänstemän! 
..Bättre isåfall att va skitärlig & posetiv…
Det jag menade var - Det är ju bättre att folk är ärliga/ talar öppet med alla om allt skit man går å tänker och pratar om med bara vissa. Det är väl bättre än att man bara snackar ihop sig med dom som håller med - så man bara sitter å äggar upp varran.