Mobbing iFokus

Mobbing

Etikettallmänt
Läst 1772 ggr
Jennie104
0

Hjälp mig!

Usch jag mår verkligen inge bra!

Nu är det såhär att en tjej i min klass (Säger inte namn) håller på att vara elak mot mig och jag blir verkligen jätte ledsen, hon säger liksom: Jennie kolla hit sen så härmar hon hur jag ser ut men mycket fulare och så ;/ Hon ropade så på musik lektionen till mig jag kollade snabbt upp och såg att hon skulle gör så igen! Så jag kollade ner på papret i handen och  började nästan gråta. Sen en annan gång så sa hon såhär till mig: Jennie, Tror du att du är cool eller?!

Snälla hjälp mig vad ska jag göra? Jag orkar inte detta ;(

/ Jennie

Angelclaw
0

Vet du vad jag tror? Jag tror att hon egentligen tycker att du är cool, det låter som nåt man bara säger, men människor som är såddär, mobbare.. de mår oftast dåligt själva, och då måste de trycka ner andra för att själva få hävda sig.

Du är en söt och fin tjej och om hon inte kan se och uppskatta dig, så är det hennes huvudvärk! Försök att inte ta åt dig, ignorera henne. Hon är den som förlorar på att vara som hon är.

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

[LenaB]
0

Det tror jag med. Mycket ofta så handlar sånt om avundsjuka. Jag förstår att det är jättejobbigt. Jag har också haft det så när jag gick i skolan. Det är så svårt att inte bli ledsen men om du kan ignorrera henne så har du vunnit. Bryr du dig inte om henne så kommer hon snart att sluta. Hon upptäcker att hon inte får respons och då är det inte kul längre. Jättebra att du pratar om det och inte behåller det för dig själv.

Vh LenaB

Majsbecka
0

Urch vad jobbigt det låter :/ Håller med Lena, ignorera henne. Hon kommer inte tycka att det är kul längre när du slutar att bry dig och så. Hoppas att det blir bättre för dig! :)

Freestylefreaks
0

Hon verkar väldigt barnslig och antaglign avundsjuk.. Så brukar det oftast vara. jag tycker som # ignorera henne. det kan vara svårt men försök :)

magnus38
0

Hej…

Jag vet vad du går igenom jag har själv varit mobbad..jag sa aldrig något hemma men snälla du gör inte som jag bara jag sa aldrig något va modig o berätta hemma det kommer att kännas jobbigt men det blir bättre ska du se säg allt hemma bär det inte inom dej själv bara det gjorde jag det vart ett stort misstag…Gråter för din skull jag vart i det träsket själv vet vad du har att göra med…

Lycka till magnus

rattoken
0

Jag håller inte med om det där att man ska ingnorera för då blir det oftast värre. Alltså den här tjejen tar till ännu elakare metoder för att få dig att reagera. Du kan ju alltid försöka prata med henne och fråga varför hon håller på som hon gör. Struntar man i sånnt här så växer tillslut en ilska innom än och det blir varken kul för dig eller din omgivning när du fått nog. tro mig jag vet. Var mobbad i hela grundskolan men ingonerade dem vilket fick dem att vara ännu elakare. Kände mig tillslut inte ledsen längre, bara arg men av gammal vana fortsatte jag ingonera dem men sen dag fick jag nog. Den dagen bröt näsbenet på en av dem och en annan gav jag en rak höger. efter det fick jag ett rykte om att jag var farlig. Så jag föreslår att dundviker att ingnorera utan försöker få veta varför hon retar dig.

Gasoline
0

Jag tror att det som skulle värka effektivast är att bara ignorera henne, "mata inte trollen", som man brukar säga. Om du inte bryr dig tycker hon inte heller att det är kul, för hon mobbar dig ju uppenbart för att du ska bli ledsen.

Jag vet att det är jättesvårt att ignorera något sådant. När jag vart mobbad i skolan så sa lärarna alltid "dom mobbar dig för att dom är avundsjuka" och mamma sa helatiden att jag inte skulle bry mig om dom. Avundsjuka va dom nog deffenetivt inte, men nä'r jag vart äldre så insåg jag att dom inte tyckte att det va kul när jag inte brydde mig.

Att gå till lärarna eller rektorn att snacka brukar vara meningslöst och oftast förvärra problemen när mobbaren i fråga har fått reda på detta. Iallafall va det så på minna skolor..

Ger dig iaf en stor kram! Ingen har rätt att trycka ner dig sådär!

giffan
0

#7 Men det är så fel fel fel!!

De vuxna måste ingripa om någon blir mobbade, och blir det värre med mobbingen då så ska de vuxna ingripa mera! INGEN ska behöva ignorera att man blir kallad för fula saker eller liknande!!!

Jag skulle inte vilja gå till mitt jobb och varje dag få höra hur fula kläder jag har eller villken risig bil jag har eller för den delen höra att min man är ful, eller att min hund är gräslig för att jag har valt fel ras! Det är min ensak. Jag ska kunna leva mitt liv som jag vill!

Så även i skolan!! eller framförallt i skolan, för det är ju där man lägger grunden till att kunna gå vidare i sitt liv.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Gasoline
0

#8 Det är iaf det ända som har fungerat för mig, när lärarna och de vuxna ryckte in så vart det bara värre eller så fick jag höra "de är bara avundsjuka". Och när jag själv sa ifrån tyckte dom bara att det va roligare. Det ända som riktigt fungerade för mig va att ignorera.

Magdalena12345
0

Tjejen har dåligt självförtroende, patetiskt att försöka göra så att man själv måt bättre genom att vara taskig mot nån annan.

Ett råd till dig är att bara skita i det. Låtsas som du inte bryr dig. Det kanske du göra. Men om inte hon ser det, tröttnar hon, för hon gör det endast för att hon vill att du ska reagera på det.

Tjejen är inte värd dina tårar!

johan86
0

kanske inte är till mycket hjälp men jag hade försökt att strunta i henne hon kan ju inte känna nått vidare intresse av att hålla på om du inte lyssnar lixom bara låt orden gå igenom dig ta inte åt dig de ttror jag vore bäst för dig!

[Vargen-J]
0

Säjer som så många andra: ignorera henne, men tala även om för nån lärare/vuxen vad hon håller på med. För samtidigt som du ignorerar henne och läraren/vuxen pratar med henne om det så gör det nog mer intryck på henne att du inte bryr dej om vad hon gör plus att dom vuxna vet om vad hon gör/gjort mot dej.

Stå på dej, ignorera henne och bry dej inte om vad hon säjer. Hon är inte värd dina tårar!

//Vargen

[LenaB]
0

Jag vet att det är svårt att ignorrera när man blir illa behandlad. Men jag tror också att det kan vara ett bra sätt att få slut på det. Ofta är det så att mobbaren söker en reaktion hos sitt offer och får den inte det så blir ju mobbaren lite bortgjord om mobbingen sker inför kompisarna.

Hoppas ni förstår…lite svårt att förklara.

[Komar]
0

#13 Jag förstår vad du menar! Är det någon som inte förstår det?

[Komar]
0

#13/#14 …människor runtikring påverkas ju åt antingen det negativa eller posetiva hållet av ens handlingar/Icke-handlingar!

IssaG
0

Vet att de kan va lite svårt , Men hade ja varit du hade ja frågat vad hon har för nå jävla problem.. De kommer ge henne en chock om du säger ifrån och hon känner att de kanske inte är lika kul längre.

Har du kompisar i klassen ? å va säger dom om de här isåfall?

Blev mobbad som liten och ja va väldigt blyg, men de hjälpte mig att bli en stark människa i dagsläget och kunna stå på mig själv,men idag önskar ja att ja varit en gnutta starkare å sagt ifrån då de va som de va.

Hoppas de ordnar upp sig ! kram

Gasoline
0
[Komar]
0

Hallå, Jennie104 har ju inte svarat en enda gång. Jag misstänker att det är en oseriös person som har skrivit in bara för att testa om nån gick på det (ungefär)! (Fast om jag har fel så ber jag Jennie om ursäkt för min misstanke!)

Alexandra-S
0

#18 Det står ju på hennes sajt att hon inte är inne här typ?

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu