Mobbing iFokus

Mobbing

Etikett: undersökningar
Läst 1570 ggr
finemangsminister
0

Informanter från Örebro sökes

Hej,

Jag skriver en kandidatuppsats i Sociologi och behöver människor som ställer upp på en intervju.

Ämnet kommer att ligga kring mobbning och Din upplevelse kring den.

Du som söker kommer så klart behandlas anonymt,

Kraven på dig som person är att du nu är minst 20 år och att du i tonåren (högstadiet) blev utsatt för mobbning.

Frågorna kommer att handla om din självbild innan och efter mobbningen. Det kommer också att handla om din egen upplevelse av mobbningen, hur du har reflekterat över den samt hur den har påverkat dig och ditt liv.
Jag kommer också att fråga hur din familjerelation såg ut och vad du gjorde på fritiden och lite kring det.

Du bör också kunna ta dig in till Örebro och ställa upp på en inspelningsintervju på en timma.

All medverkan uppskattas innerligt. Jag har två informanter men behöver fler. Tjej eller kille har ingen som helst betydelse.

Om du har några frågor eller vill medverka så kan du antingen maila mig på palindromanna@gmail.com eller ringa
0733-396593

Tack för att du läste!

Best Wishes,
Anna Nilsson

[LenaB]
0

Vad bra att du valt att skriva om mobbning i din uppsats. Det behövs mycket kunskap bland lärare om just mobbning och andra trakasserier i skolmiljön. Hoppas ni får många svarGlad.

finemangsminister
0

Tack så mycket Lena. :)

Dock är det inte för att åtgärda problemet utan mer från ett förståelseperspektiv hur mobbning i ett socialt sammanhang kan te sig och få för konsekvenser både för mobbare och för den mobbade.

[LenaB]
0

Ja, konsekvenserna för den drabbade är nog bestående mer eller mindre långt upp i vuxen ålder. Det finns några som skrivit om detta tidigare på sajten. Skulle vara intressant att läsa uppsatsen när den är klarGlad!