Mobbing iFokus

Mobbing

Etiketttips-och-råd
Läst 1031 ggr
fannsan
0

vad kan göras?

hej jag är en tjej på 14 år som blivit mobbad sen skolstart jag flyttade från min gamla skola för jag blev mobbad där men i den nya skolan är det värre. har sagt till lärarna många gånger men de säger bara "de mognar snart" och "de sa att de inte gort något" har även pratat med rektorn och hon skikade mig till en typ "prata ut om saker tant" mamma har även pratat med min mentor men under hela 7:an har det ej hänt ett dugg! vad kan göras så att det slutar jag vill inte vara i skolan längre jag vågar knappt gå till maten ifall jag blir på hoppad och sånt!

AnneN
0

Ni kan anmäla skolan eftersom att de är skyldiga att vidta åtgärder vid mobbing!

Kika in på http://www.skolinspektionen.se/BEO/ där finns det info om hur man kan gå till väga.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[LenaB]
0

Skolan är skyldig att agera. Alla barn ska kunna röra sig fritt i skolan utan att vara rädd.

Vilka har din mamma varit i kontakt med? Tänker på rektor och skolsköterska osv.

fannsan
0

mamma har pratat med rektorn och min mentor men inget har hänt under hela 7 an. lärarna är knäppa de ser vad som händer och endel saker händer på lektionen men de gör inget