Mobbing iFokus

Mobbing

Etikettmobbing-i-samhället
Läst 1026 ggr
MIRJAMI
0

Hoppas det blir stop på detta nu

Jag har ju vid några tillfällen skrivit om här om att vi lblir trakaserade ut av vissa barn i området där vi bor.

Nu har detta hänt igen denna veckan, så jag blev trött. Det var en ut av dessa killar som har hålt på att flina och stirra på oss när han har sett oss…och vi råkade träffa på han i onsdas…med hans komppisgäng. Han pekade ju ut mig och mina barn och stog och förklarade för dem att oss skulle man behandla på det sättet.

Jag brydde mig inte mer än såg till att mina barn stog brevid mig…och inte i närheten av han. Jag har ju alldrig gjort något mot denna kille…och känner hans inte ens.

Sedan så tog jag och ringde det närliggande skolan i torsdas och hörde efter om de har någon skollkatalog som man kan titta i. Jag förklarade exat vad som det gällde och sa att det ev.kunde vara så att denna kille går just på den skolan och att jag då skulle behöva få kontakt med hans föräldrar, för att få stop på detta hela. Jag hade tur för jag fick komma till skolan och se en skolkatalog och just denna kille fans ju med där i. Ja, så jag fick lämna mitt tell nummer och namn..och sedan ringde denna killens lärare upp mig nästa dag. Han fick reda på vad som hade hänt och lovade kontakta denna killens föräldrar och slutar han inte nu med detta så skulle jag få hans tell nummer hem samt adress så att jag själv kan gå vidare med detta hela om det skulle behövas.

Jag kan bara säga att jag är nöjd just nu!!

elinn
0

Det låter verkligen bra =)

Den här killen har säkert kännt sig trygg just för att han är "anonym", men nu vet du vem han är och kan på så sätt kontakta hans föräldrar om det behövs.

Stor eloge även till läraren som tog detta på allvar och lät dig komma och är beredd på att ge ut telefonnummer om det fortsätter.

[LenaB]
0

Bra! Smart att ta det den vägen Mirjami. Hoppas det nu blir en förändring. Glad

mammiz
0

Vad bra! Hoppas det blir bättre nu! =)

MIRJAMI
0

Ja…jag tror det komme bli lungt nu.

[LenaB]
0

Skönt att du har ett positivt tänk i allt elände Mirjami!

elinn
0

Hur har det gått för dig och familjen MIRJAMI?

Hoppas verkligen att det löst sig till det bättre och att ni nu får ha det lugnt och skönt =)

xstina
0

Äntligen någon som vågar säga till och stå på sig!

Lycka till!!!

MIRJAMI
0

Nu har jag inte träffat på denna kille på ett bra tag. Kommer nog göra det när det blir finare väder igen och vi är utomhus. Hoppas nu att han slutar med detta…att han inte vågar mera. Annars går jag vidare, för jag kommer inte ge mig.

[LenaB]
0

Bra Mirjami, kämpa på!!

elinn
0

Helt rätt, man ska verkligen inte vika sig för de som är svagare än en själv!