Mobbing iFokus

Mobbing

Etikettegna-berättelser
Läst 1206 ggr
malgomaj
2009-04-30 13:42
0

Tjänstefel?

Jag går och grubblar på en sak som hände när frida gick först året på gymnasiet.

Det var tänkt att hon skulle gå i en annan kommun, men det blev att hon skulle gå här

Så fort det blev att hon var mobbad ville skolchefen veta på en gång och soc skulle informeras.

Till slut kom den dag då när mobbingen starta igen och det var min styvdotter som ledde det hela.

Gick till skol sköterskan och meddela att hon skulle ta kontakt med skolchefen och soc.

Samtidigt blev min sambo kallad till kuratorn för då hade styvdottern gått till henne och klaga på mig hur hemsk jag var mot henne. det gick några dar och jag ringde upp skolsköterskan och fråga hur det gick om hon fått tag på skolchefen. Men då hade kuratorn sagt att de skulle lägga locket och att hon kom överens om det med min sambo. För de som sett och hört var inte trovärdiga.

Nu undrar jag är det rätt att fatta såna beslut utan att prata med mig eller min dotter?

Min sambo säger att han hade inte tagit något sånt beslut utan att hon skulle prata med mig om det.

Hon har varit inskriven på IV nu i 3år och kuratorn har ännu aldrig tagit kontakt med varken jag eller frida

[LenaB]
2009-04-30 23:04
0

Ja du det är inte lätt när ord står mot ord. Måste säga att det låter mycket konstigt, men nej det verkar inte korekt att inte ha en dialog med dig. Vilken jobbig situation att det är din styvdotter som mobbar din dotter.

MIRJAMI
2009-05-01 00:26
0

Jag tycker ochså att det hela låter lite underligt. Kankse var det så att kuratorn fick kalla fötter då dessa två tjejer fans i samma familj så att säga….men oavset vad så är det ju vigtigt att broplemet löses.

[LenaB]
2009-05-13 17:50
0

Hur har det gått för er malgomaj?