Anmäla mobbing?
Hej. Jag är mobbad av många i skolan. Jag är en kille och sminkar mig, har blått hår och sånt. Förr var jag emo.
Mina lärare säger att jag får vara beredd på mobbning med min stil. Ungefär som att jag får skylla mig själv.
När jag går förbi jag och min ''emo'' kompis så håller dom kors framför oss och kallar oss djävular och äckliga emon.
Dom har spottat i mina ''emo'' kängor för 1500 kr.
dom kallar mig bög och säger att killar inte ska sminka säg. Skrattar när jag går förbi och snackar skit.
Dom skriker att vi är äckliga emos, ska gå och skära oss o sånt.
Och så kan jag säga håll käft bara tillbaks så fortsätter dom och så säger dom till rektorn att jag är kaxig och att dom bara ger tillbaks.
Jag skolkar väldigt mycket och har missat 4 nationella prov. Så det blir IV för mig. allt för att jag inte orkar komma till skolan. Dom mobbar mig för allt jag gör. Äcklig Emo för att jag hade svart hår och svarta kläder och och äcklig bög för jag har blått hår och blå tröja.
Jag undrar bara om jag kan anmäla detta?

Ja! Du kan anmäla både själva mobbingen och även skolan för att de inte gjort vad de kan för att stoppa mobbingen!
Ingen ska behöva bli mobbad oavsett val av kläder, hårfärg, frisyr, sminkad/osminkad eller något annat!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jag kan bara hålla med Anne om att du borde anmäla både mobbingen och skolan.
Det finns en artikel här inne som talar om hur man gör en anmälan till BEO (barn- och elevombudsmannen). Artikeln heter "Så här gör du en anmälan till BEO"
Beo är jättebra och jobbar stenhårt för alla elevers bästa. Där kommer du att få både hjälp och stöd.
Glöm inte bort att du är mycket bättre än de som mobbar dig!
Hej Simon. Hur har det gått för dig?
Tycker att du har rätt att ha din egen still utan att du sak bli mobbad för det. Som din skola har agerad i denna situation så tycker jag att du ska anmäla dem….Verkar som de tycker att det är ok att mobba.

Nu har jag tänkt anmäla.
Igår kom det ett rykte om att jag har sagt till min psykolog att jag inte går till skolan för jag orkar inte med eleverna där. Vilket är nästan precis vad jag sa. Hur dom har fått reda på det vet jag inte. Och jag skolkar mer än nånsi och mår bara dåligt i skolan. Så jag ska ta tag i det nu för det har hänt i flera år och jag mår allt sämre.
Socialen och mina föräldrar säger att jag får bita ihop och måste vara i skolan för jag har skolplikt. Och att jag får bättre liv då. Men ett ställe som gör mig deprimerad kan inte göra mitt liv bättre. Så nu ska jag anmäla det
Bra att du kommit till ett beslut.
Undrar just hur det du sa till psykologen kommit fram. Bryta mot tystnadsplikten är allvarligt.
så omoget av folk att säga och göra såna saker emot dej,.
jag vet precis hur det käns och blir själv kallad emo bara för jag gillar svart. och min brossa e emo och jag får den fråga ofta: skär din brossa dig! men jag bara fnyser åt democh säger man behöver inte skära sig bara för man e emo, emo e en musik och klädstil och sen går i väg. men du kan definitift anmäla dem! det tycker jag du ska göra för det e riäl mobbing. jag blir kallade emo när jag går för bi och blir kallad allt annat.
MvH. Lina ''Regnbågen'' Spacsek
''Don't Like My Drivin? Well its just that.. I DON'T GIVE A FUCK''

Jag blev också väldigt mobbad för min stil när jag gick i grundskolan, tyvärr. Jag håller med de andra om att du ska anmäla skolan, att de inte gjort något för att stoppa mobbingen är helt fel!
Håller tummarna för dig Simon.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Simon det är inte alls säkert att hon/han som du pratar med har brytit tystnads plikten. Kan du inte berätta händelsen för han/hon så lär du ju märka om din psykolog har sagt något. Det kan vara så att mobbarna bara chansar. Jag sovar dom brukar vara bra på att trycka på ömma punkter tyvärr. Hoppas det går bättre för dig snart. Stå på dig och anml det. Ingen har rätt att sabba för dig!