Tv inslag om mobbning
Jag såg en snutt om det var på nyheterna eller rapport, om mobbning. Handlade om att Bris tar emot väldigt mycket samtal av barn som blir mobbade i skolan. De sa också att lärarna på skolan kan ha svårt att se mobbningen från barnens synvinkel. Det reagerade jag på. Jag förstår inte riktigt att så pass många lärare kan ungå all den mobbning som pågår ute på skolorna.
Jag såg det inte men håller med dig om att det är synd att personalen inte ser hur det förhåller sig.
Speciellt när ett barn kommer och berättar och man inte gör något. Nu är det inte så överallt tack och lov.
Nej skolor som gör något mot mobbning och där barnen kan få kliva fram och faktiskt säga att det fungerar borde få något pris tycker jag!
Ja, varför inte. Som ett bevis på att skolan är schysst vad gäller mobbning. Skolorna vill ju i dag ha ''grön flagga''. Man kunde kanske ha motsvarande vad gäller mobbning och andra trakasserier….?
Ja men precis. Och enligt mig så ska det även vara så att barnen ska få säga sitt. Många skolor framstår som att de kämpar emot mobbning, trots detta så händer det varje dag ändå.