Mobbing iFokus

Mobbing

Etikettmobbing-bland-vuxna
Läst 5423 ggr
Faxlin
0

Vuxen mobbing

Är det något ni tar upp här? Vill inte gärna gå in på ämnet förns jag vet om det är okej för värden på sidan.

Men vad är det som skiljer dem båda åt. Mobbing är mobbing oavsett anser jag. Och det är i alla fall otroligt jobbigt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

Här snackas väl om all möbbning ? . Förekommer ju alla slags mobbningar , det  är inte bara barn som blir mobbade.. Så varför inte prata om vuxen mobbning också? .

Då kankse även barn som läser här ser att det är vuxna som också blir utsatta och inte bara barn

[LenaB]
0

Jojomensan det tar vi upp också. Det är lika viktigt att diskutera som mobbing bland barn. Prata så mycket ni vill!Glad Det är bara bra om det kan bli en diskusion omkring det.

Vh LenaB

AnneN
0

Precis här är alla sorters mobbing välkommet att diskuteras/skrivas om

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

MIRJAMI
0

Ja…jag tror att det kommer hoppningsvis bli många itressanta diskussioner om all slag mobbning här……

Faxlin
0

Vad bra då vet jag att det är okej. Ska bara samla lite ork så ska jag starta lite sådana diskussioner med er.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

elinn
0

mobbing är mobbing oavsett om det gäller barn eller vuxna. Sajten är till för ALLA oavsett ålder så skriv på du Åsa =)

[LenaB]
0

Ett tips om man inte vill skriva helt öppet. Vi har en sluten grupp där man kan ta upp det man inte vill skriva om i öppet forum. Där måste man dock bli medlem först. Är det någon som känner att det vore aktuellt så pm:a mig så lägger jag till er.

Vh LenaB

Madde
0

Känner igen mobbing allt för väl.

Gick en truckkurs för 2 veckor sen och har nog aldrig varit med om att en lärare har börjat med att säga. Man ska aldrig mobba sina medmännsikor.

Sen kläcker han ur sig att jag är den blåsta blondinen, någon annan är killen med keps som aldrig gick ut gymnasiet osv.

När vi hade uppkörning på truck frågade jag hur det hade gått på provet och då gapskrattade han.

Självklart blev jag ledsen, förbannad och jävligt arg.

Inte nog med att man blivit mobbad hela skoltiden utan man ska behöva stå ut med sån här skit när man slutat skolan och gått vidare.

Däremot fick vi skriva en utvärdering över hur kursen var och det var inga snälla ord jag skrev om denna personen. Det värsta är att han har varit Chef på mitt jobb tidigare med fick då sparken då han misskötte sig.

Någon annan som varit med om att bli mobbad så pass öppet?

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Angel60
0

#7 Lena, vill gärna vara med i en sluten grupp

[LenaB]
0

Ordnat!Glad

[LenaB]
0

#8: Knepigt, men det känns nästan som att det var prsonligt emot dig för du visste vem och hur han var. Kan det ha varit så? Bara en atnke som for genom huvet.

Angel60
0

Hur gör jag nu?

[LenaB]
0

PM:ar dig Angel60.

Keylie
0

Hej!

Den här slutna tråden det står om i tidigare inlägg är den ff aktuell? Och hur blir man medlem där?

M.V.H  Keylie

[LenaB]
0

Svarat dig via PM keylie.Glad

FotoFlikkan
0

Jag vill vara med i den slutna gruppen :) Hur blir jag medlem där?

[Komar]
0

Jag tror att det anses barnsligt med mobbing, och att den som blir mobbad också anses vara fjantig och mesig -men sen växer alla till sig och blir starka och självsäkra, -det förväntas inte att det ska finnas mobbing bland vuxna, många intalar sig också att det finns inte mobbing bland vuxna, jag har träffat folk som säger så. därför pratas det inte så mycket om mobbing bland vuxna -många tror inte på det! många vet inte heller vad mobbing är! -jag tror att första steget till att lösa mobbing är att man gör det väldigt tydligt för alla -vad som är mobbing!

[Komar]
0

Om det är nån mobbing som vi kan lösa så är det mobbing bland dom vi själva träffar! Låt ingen va "mobbing-aktig", Var själv inte "mobbing-aktig", -spelar ingen roll vem som gör det/ mot vem det är/ i vilket läge man gör det, o.s.v. Och sluta upp med skitsnack! skitsnack föder mobbing!

MissGreen
0

#8…men fy vilken olustig människa!!! ifrågasatte du hans kommentar direkt eller lät du det passera ?

finns en bok som heter "i psykopatens skalle" något sånt och då framkommer det att väldigt många chefer( såna positioner attraherar en psykopat, men alla är ju inte det såklart) är just psykopater och det finns det forskning på. typiskt för en psykopat är det du råkade ut för…först säger dom något upplyftande för att sedan sänka….därigenom skaffar dom sig kontroll. folk blir rädda.

Kramis65
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi var ju ett helt arbetslag som vart nervärderad och två var det ren mobbing av jag gick ju till arbetsledningen men dom tyckte jag INTE skulle lägga mig suck Men många av oss har ju sagt upp oss eller bytt arbetsplats med mera

// Ulrika

Medarbetare på Frivillig arbetare, sorg ochMatlust En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. Man behöver inte veta allt, men man kan ta reda på det!

[Komar]
0

Ett helt arbetslag som blir mobbat? av chefen, eller? För mig låter det konstigt!

Kramis65
0

Ja på olika sätt uscha får ont i magen och tänka på den tiden

// Ulrika

Medarbetare på Frivillig arbetare, sorg ochMatlust En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. Man behöver inte veta allt, men man kan ta reda på det!

fibro
0

Förvånad  Varje gång jag försöker stoppa mobbing (vuxna), så slutar det med att det är jag som blir mobbad och utfryst sen…varför…Gråter

[Komar]
0

Dom får väl panik, osså blir dom arg på dig som kommer där och avslöjjar dom. eller nåt?!

MissGreen
0

#23…du beskriver exakt hur mobbing fungerar. för att någon ska kunna mobbas måste det finnas tysta åskådare, tysta av rädsla för att själva drabbas av mobbarens/mobbarnas onda öga.