Svininfluensan.
Nu har vi fått hit influensan sedan en tid tillbaka. Man vidtar säkerhetsåtgärder överallt nu och det är ju bra. Skolorna har väl varierande sätt att hantera ev smitta vad jag förstår.
Hur är det på er skola och vad anser ni om influensan?
Är ni oroliga eller ni kanske inte tänker så mycket på det?

Vår skola bryr sig inte ett dugg om det tyvärr!
Vi har sådant sprit i matsalen men flaskan har varit tom i snart 2 veckor. Förstår inte varför de inte gör något åt det.
Just när man ska äta och sådant kan väl lärare kolla så att vi tvättar händerna, (jag tvättar händerna då jag är extremt rädd för att få influensan).
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Det låter ju inte bra. Kolla upp vem som har ansvaret, det kan vara skolsköterskan.
Speciellt på skolor är det viktigt att hålla så strikt hygien som möjligt med tanke på att denna influensa är svårare än de vanliga som kommer på vintern.

#2 Ska gå till rektorn imorgon!
MVH.
Louise T
#2: Bra. Skriv gärna och berätta hur det gått.
Här härjar förkylningar och magsjukor till höger och vänster. Vi har klarat oss än så länge från magarna men hela familjen har haft eller har förkylning. Hua…hoppas man slipper svininfluensan!!

#4 Det var som vanligt när man går till rektorn, " jag är inte tillgänglig just nu", skulle egentligen försökt idag med åker på en stor förkylning och har astma på det så jag får lite andningssvårigheter men ska dit där igen på måndag, om jag är frisk då, tycker det är riktigt dåligt av dem faktiskt. En rektor ska väl ändå vara mottaglig?
MVH.
Louise T
Vi har på våran skola en massor med lappar på verklgen alla toaletter, sen fanns det spriflskor på toaletterna med, men det råder tydligen stor brist på dem nu eftersom att folk är rädd, vid matsalen finns tre fllaskor på ett bord utanför, och sedan är det flesta ganska noga nu med att tvätta händerna :P
* Går på Naturbruksskola*