Gården
Sen Frida började uppe på gården har man fått lära sig mycket om vad som händer med en som är mobbad.
Efter ca 3 mån mobbing får de flesta posttraumatisk stress en som är mobbad har lika högt stresspåslag som en som varit med i krig. För det handlar om överlevnad.
Jag var själv mobbad i skolan från andra klass. Jag hade några kompisar men en dog i en trafik olycka när vi gick i andra klass. Ingen av lärarna brydde sig om att jag blev mobbad och föräldrarna trodde inte alls på det för deras barn gjorde inte så.
Före jul i 6:an blev jag inlagd på barn psykiatrin, där de ansåg att jag behövde byta skolmiljö. Det här med byte av skola blev min räddning, men var då tvungen att vara inackorderad hos en familj. Det kändes inge roligt att inte kunna bo hos sina föräldrar och syskon. Jag anser att det är mobbarna som ska flyttas och inte de mobbade. Eftersom jag inte fick någon hjälp då så har jag gela tiden sen jag var barn gjort mig osynlig, för det är lugnast så.
ja det tycker jag med
det blir som man belönar mobbarna när man flyttar på offret
lycka till nu !

Håller hel med dig, det är mobbarna som ska "straffas" med flytt, inte den mobbade.
Hur gammal är du nu och hur går det för dig?