Mobbing iFokus

Mobbing

Etikett: mobbing-bland-vuxna
Läst 1746 ggr
lillahumlan
0

Mobbad på jobbet

Jag är såå trött på dethär så ni anar inte! Snart 1 år har jag jobbat på detta kontor, allt var frid och fröjd. Sen började han dyka upp lite då o då som hade jobbat här innan mej, ja, det var väl helt ok. Vi satt o prata o hade det ganska trevligt. Efternån månad så ville han komma tillbaks till företaget som praktikant. Trots sin aggresivitet mot kunderna o dyslexin. Chefen tyckte ju att det var jättebra. Sen den dagen har jag varit som luft för dom. Den ena piken kommer efter den andra, som om jag ringer privat på telefonen på jobbet så får jag sparken för det blir kostsamt.  Jag har gått från 75 till 50%tjänst. Med en pisslön. Vi kan ta ett annat ex: (jag jobbar som begravningsentrepenör) vi fick in en begravning som blev flyttad en vecka framåt, jag besällde om blommorna men av nån anledning så hade inte blomsteraffären noterat det, så företaget fick en räkning i allafall. Jaha, min chef ringer upp mej o hon frågar om hon ska dra av den på min lön?? Skitsur.

Nu ligger det till så att jag har en dödskalle på framrutan på bilen, min chef vill att jag ska ta bort den för det är ett störande moment om jag ska jobba hos dom, jag vill inte ta bort märket, den kostade 500:- Nu påstår han att nån har klagat men han säger inte vem fast jag frågade. "det hör inte hit"…måste jag göra som han säger?? Eller kan jag behålla mitt klistermärke??

Ledsen.Gråter

Sloj-border
0

jag tycker att du ska sluta på det där skitjobbet! "hota" dom istället! säg att du slutar om du måste ta bort bilmärket mm. börja sök ett nytt jobb. och om dom säger ja sluta då, så gör det då, dra från dom där idioterna tycker jag!

lycka till famöver m.v.h sloj-border <3

lillahumlan
0

TACK, äntligen nån som hörde mej, ja, det är nog så man får göra!!

Tack för omtanken o ha en bra dagGlad

[Komar]
0

Ja jag tycker också så  som #1 skrev!  Ta inte bort klistermärket!

[LenaB]
0

Håller med, låt det sitta kvar och stå på dig och hävda din rätt. Glad

lillahumlan
0

Tack alla Glad

Ja, jag skulle behöva en kurs i självförtroende också..nåväl, tid är bokad med en kurator 8/12 kl 13.00.

Det håller på o rinna över hos mej nu,Gråter

baby
0

Vad du gör på din fritid kan de inte tala om för dej. Självklart skall du ha kvar märket! Den ända som bryr sig om klistermärket är ju personen själv bara för att de bestämt sig för att hacka på dej. Stå på dej och våga vara dej själv! Var rak och säg vad du tycker och tänker. om du blir sårad-våga tala om det.

lillahumlan
0

Ja, så  sant!!