Mobbad ut av grannarna....
Det är inte skollkamraterna det handlar om denna gången utan det handlar om grannes barn. Dessa ser till att man inte kan släppa ut sina barn utan att de blir mobbade. Är man där och säger till dem så är man en j.vla kärring som ska hålla tyst. Säger man till föräldrarna så åker barnen på stryk i vissa hem i andra hem bryr man sig inte. De som åker på stryk hemma kommer ut och ger ännu mera stryk till den som de anser var svagare än de själva. Även man som vuxen kan bli så trakaserad när man sitter ute att man väljer att ta sitt barn och gå in, för annars så vet man inte hur det hela slutar. Man går bara oftast förbi gården snabbt för ibland så räcker det att de råkar se ens barn så börjar de skrika och ha sig. När man ska gå ut åker man helst till andra sidan ut av staden för att ens barn och man själv ska kunna få vara ute en stund ifred. Om man har ricktig otur så börjar trakaseringarna genom borttelefonen som man har till lägenhetet eller så har man en hell gäng ungar utanför fönstret som gapar och skriker för fullt fula ord m.m
Jag skulle alldrig tycka att det skulle var ok, om mina barn skulle göra så här mot andra vuxna eller barn, men detta och mycket mera är vad som pågor i området vi bor i. Jag anser att det är ingen ide att flytta, för det finns inga lägenheter att få tag på och för det andra är det inte jag som ska behöva flytta på mig. Jag har varit i kontakt med bolaget här som hyr ut lägeheterna, men vad hjälper det, för vissa ut av de anstälda är komppissar med den värsta familjens pappa. De flesta anstälda inom bolaget vet vad som pågor, men ingen får stopp på det.
Vi är några stycken som har det så här pga. att vi vet inte längre hur vi ska få stop på allt det här. Ja….vad skulle ni göra om ni hade det så här??
Jag hade kontaktat fastighetsägaren och sagt som det var. Jag har för mig någonstans att man kan till och md hålla inne hyran om man lever under såna här omständigheter. Fastighetsägaren har en skyldighet att se till så ni inte råkar ut för sånt här. Kolla upp det
.
Jag tycker man läser om att folk blir vräkta för mindre saker så detta måste väl vara skäl nog.

Som LenaB säger så skulle jag ha kontaktat fastighetsägaren/hyresvärden men jag hade nog även kopplat in socialen eftersom som du skriver en del föräldrar ger barnen stryk och andra bryr sig inte och så ska det ju inte vara, då är det ju något som är galet i hemmet som får barnet att må så dåligt att det måste ta ut det på andra
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag har skickat ett anonymt brev ang. denna familj till soc. men tror tyvär inte att så mycket hände efter det. Jag har koll på mina barn till 100% när vi råkar befinna oss utomhus här i området.
För några år sedan så var det en äldre kille som gav sig på min son, bara för att hans komppis tyckte att det var ok att göra det. Denna kille kände oss inte ens. Jag satt på torget här i området med mina kollegor när denna kille paserar mina kollegor och mig och min son och säger min sons namn på ett nerväderatt sätt. Då reser jag mig upp från bänken och går efter denna kille. Han får nästan panik när han märker att jag är efter han. Han lyckas till slut komma undan. Efter några dagar så ser jag denna kille igen. Han är ensam och jag börjar gå efter han igen. Han är livrädd. Så här höll jag på några gånger när jag såg han…..Till slut när han råkade var på denna gård som vi bor på frågade han mig när han var med sina komppissar varför jag går efter han. Då frågade jag han vad min son hade gjort emot han eftersom han måste trakasera min son. Efter detta så lovade denna kille lämna min son ifed….och det har han facktist gjord ochså.
Det bästa är tydligen att skrämma upp dem när de är ensam för då vågar de inget…….

Hej MIRJAMI!
JA det låter som en jobbig situation, men som sagt måste höra av dig till fastighetsbolaget, hyresgästföreningen (om du är med), störningsjouren & socialen oxå som det låter som.
Fastighetsbolaget har skyldighet att ta hand om sina hyresgäster & fastigheten
Hyresgästföreningen ska göra så att alla trivs i området.
Störningsjouren kan göra så att dessa respektlösa & ouppfostrade barnen & deras föräldrar kan få flytta från området, låter kanske lite drastiskt, men det kan vara bästa lösningen.
Socialen: om det förekommer barnmisshandel el. inte finns föräldrar som bryr sig i vad barnen gör & låter dom vara ouppfostrade skitungar.
Ja jag tycker att det är bra dte du gjorde! Jag skulle aldrig tolerera att om jag hade barn att någon skulle få vara elaka emot dom. Jag tycker att du ska prata med alla involverade, plus föräldrarna till barnen & barnen i fråga, görs det inget, så hör av dig till störningsjouren & socialen.
MVH…Jonas
#4 Denna famijl som är värst här ute på gården är det väldig svårt att få stopp på. Pappan i familjen jobbar tydligen med ungdommar i denna område som stör. När det kommer in klagomål om ungdommarna och speciellt hans egna barn så undrar han direkt vem som ligger bakom dessa.
Jag är inte med i hyressgästföreningen, men är väldig tveksam om de skulle kunna göra något. Det som jag antagligen kommer få göra är att ta och parta med den högsta chefen här för bolaget och se om hon kan göra något.
Kolla med en jurist inom området hur du kan gå till väga, Mirjami.
Ja…då har det börjat för denna våren….Igår när vi var ute och skulle gå och handla så får vi höra min sons namn och gå och k..lla. Jag gav mig efter denna som gapade detta….hon sprang ju för livet… Och det var dotter i den värsta familjen. Som otur var han hon smita in bakvägen genom balkongen innan jag han få tag på henne….. Väntar bara för eller senar får jag tag i henne och hennes föräldrar och då ska jag se efter om hon fortvarande vågar……

Blir arg!!
Det borde finnas lämplighetstest för att få bli förälder. Jag förstår att du tycker att det är jätte jobbigt allt som händer, det märks att du är en förälder som verkligen bryr dig om dina barn, hur dom för sig & deras välmående. Jag hoppas att allt löser sig för Er!!
Kram & MVH…Jonas
#8 Ja…denna familj som håller på har ju som sagt makten på denna gård. Deras 12 åriga son upplyste mig om för några år sedan att jag inte borde bo här…enligt vad han anser. Vad får de allt detta ifrån har jag undrat flera gånger….och kommit fram till en och samma sak antagligen har det så jobbigt hemma. Pappa i denna familj kallar mamman för hora m.m
Barnen lär sig ju att mamman är inget värd. Enligt vad jag har hört så är hon en gammal fotomodell…och har knarkat m.m en gång i tiden. Pappan till barnen är med i någon muslimsk sekt har jag det upfattat som. Han hjärntvättar barnen med en massa åsikter som jag anser ett barn inte kan ha i den åldern. Denna 12 åriga pojke kan prata sig ur vad som helst då han bara säger bevisa det då…du har ingen bevis för detta och ring polisen. Han kan verkligen konsten att ljuga sig ur situationer i vilket sammanhang det än är i. Hans komppissar här ute på gården är inte bättre.
Folk som bor här och ser saker som händer backar oftast. Det är vuxna människor. De vill inte ha med dessa att göra. För mig är det en själklarhet att jag måste ta hand om mina barn och finnas för dem. Jag kan inte släppa ut dem hur som helst och måste själv vara med när de går ut, men oftast så hjälper inte ens det utan man måste fly till andra sídan ut av stan för att kunna ha lung och rå. Ska skriva ett brev till till soc. tjänsten bara jag hinner och försöka att få den att agera…
Det låter som gängbildning bland de vuxna. Är det någon som är den drivande i detta Mirjami? Hur har det gått de sanaste dagarna?
Just nu har det varit lungt, men vi har verkligen inte varit ute mer än nödvändigt. Jag tror att den drivande föräldrarna (eller rättare sagt pappan i den familj) är just den pappan som är med i en musklimsk sekt. Han känner tydligen ochså många som jobbar inom detta bolag som hyr ut lägeheterna….. Vissa har tydligt utryckt sin synpunkt ang. han och det är att de verkligen inte tycker om han, men samtidigt eftersom han jobbar i området med att ha hand om ungdommar verkar ha att ha en himla stor makt. Jag börjar bara bli så himla trött på det hela här, men jag kommer inte att ge mig har jag bestämt. Jag kommer att prata med mamman eller pappan i denna aktuella familj. Detta är inte hållbart i längden…. Har klagat hos bolaget här några gånger tidigare utan att det knappt hände något. Man ska tydligen få vara anonym när man klagar, men det kan jag ju säga att denna kille som tog hand om anmälan han ville inte att jag skulle få vara anomym. Han är komppis med just den aktuella pappan….
En liten fråga som jag har….För det första får jag bara säga att jag absolut inte har något mot invandrare och lever själv ihop med en och mina föräldrar är inte Svenskar heller. Detta skriver jag bara för att frågan jag kommer ställa kan det lätt tros att jag är invandrar fientlig….
Jag undrar ni som bor i ett område där det mest är Svenskar har ni broplem med mycket mobbnig just i de området? Sedan undrar jag om det är någon som har erfarenhet ut av att bo nästan ensam invadrare i ett svenkt område och hur har det funkat då?
I det här området som jag bor i är det mest invandrare från olika länder. Ibland upplever jag det nästan som omvänd rasism här eftersom vi är ljusa och blir hela tiden mobbade. Nu kan jag ju inte säga att ALLA som bor i detta område är likadana utan det finns som det finns bland alla folkslag att de som sköter sig och inte syns och de som missköter sig och syns hela tiden. Det man ofta får höra ochså är att man är rasist så fort man säger något, men jag brukar bara säga det att jag kan tyvär inte vara det då jag själv är uppvuxen i en familj med invandrarbakrund och båda mina pojkars pappor är invandrare.
Ja jag skulle bara skriva kort, men det blev visst välldigt långt…..

Kan bara säga, stå på dig! Vi finns bakom dig =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#11 Hej Mirjami!! Jag har blivit utfryst och mobbad pga att jag hade mer utländska kompisar än svenska, (detta va när jag gick på gymnasiet, man tycker ju att folk borde vara mer mogna vid den åldern) Jag är svensk, hade utländsk pojkvän och utländska kompisar vilket inte alls uppskattades av dom andra i klassen, (fick höra en massa fula ord osv) till slut så orkade jag inte med dom längre och hoppade av gymnasiet, jag tycker att du är en stark människa som inte ger dig och du gör helt rätt i som står på dig och jag hoppas att det löser sig för dig och dina barn!
# 0 Jag Håller inte med dej,när jag va liten så bodde ja med mina föräldrar (som är utlänska ) jag hade ett HELVETE hemma,men ja va ALDRIG elak mot andra,ja behandlade folk som ja själv ville bli behandlad!( men aldrig blev behandlad ) Nu är ja 30 år men i vilket fall ja va mobbad i skolan hade ett helvete hemma,Behandlades inte som en i familjen ens ,sen fick ja bo i svensk familj från ja va 6 år,( skogen va min enda vän kändes de som ) sen från 14 års ålderflyttades ja runt på div olika behandlingshem i sverige,men ja har ALLTID vart sån som hjälpt folk som blivit mobbade på min väg,all mobbning slutade för mej när ja börja 8 an för då stod ja upp för mej själv , stod för de ja tyckte va rätt lät ingen styra mej längre! Revolterade kanske man kan kalla de, ja är glad över att mitt liv blev som de blev.
Annars hade ja inte vart den jag idag är!
men ja har alltid mått bra över att hjälpa och försvara mobbade människor ,ja kan inte se på eller höra sånt! de påminner mej om när ja va liten ,och ja hade velat ha någon som hjälpte mej,när ja kände mej ensamast i hela världen ,men de fanns aldrig någon där! så ja gör de som ja hade velat att nån hade gjort för mej!
Har lärt min son att man är snäll,och han är en kille som hjälper tröstar andra som är"svagare" utanför,de säger lärarna på kvart samtalen alltid ,han är den som ser till att alla ska va med och inte va utanför,är någon ledsen kommer han och tröstar!
De så man ska lära sina barn att vara! de är de som är de rätta,det är även ett steg i rätt riktning!

Tack för en bra tråd annars ;)