Mobbade
Min bästa vän Hart blev mobbad…
Jag känner fortfarande skuldkänslor…
Jag var inte med och mobbade… Men om jag inte rest utomlands i en månad, så hade det aldrig hänt…
Hart var skolans mest populäraste kille:
Han såg bra ut
Magrutor
tystlåten
sportkille
Vad mer kan en tjej önska sig i den åldern?
Några killar blev avundsjuka…
Dom slog ner honom på väg till fotbollsträningen, som blivit inställd… Han gjorde motstånd, men 10 mot 1..
Förlåt om jag skriver i capslook nu, men bara jag tänker på det så blir jag arg.
DOM SLÄNGDE NER HONOM I MARKEN OCH SPARKADE HONOM BLODIG.. NÄR HAN SVIMMAT SLÄNGDE DOM IN HONOM I EN TAGBUSKE…
Det hände samma dag som jag kom hem…
Tänk er själva… Glada över att vara hemma och ni saknat era vänner… Amy ( Min bästa vän) ringde mig och sade: Kim, kan du hjälpa mig att leta efter hart, han är försvunnen.. Jag springer direkt ner till fotbollsplanen.. Där Amy väntade på mig… Vi hittade honom i en buske… När han låg i en ambulans och berättade vad som hänt, så fick jag ett utbrott… Jag hatar mobbing…
Så jag sprang hem till killen… Och det var riktig tur för honom att polisen hann i fatt mig.. OBS: Jag var bara 14 år då…
Min kusin Juni blev mobbad i förskolan
Enligt vad hon har sagt till mig…
SÅ TITTADE LÄRARNA BARA PÅ MEDANS HAN SLOG HENNE
Lärarna tvingade dom att hålla hand tillsammans…
Jag mår illa helt ärligt….
Killen blev flyttad till en annan skola pga: Att han kallat en annan tjej massa elaka saker… inte för att han slagit Juni… Och nu kan Juni inte gå ut i byn, eftersom hon är rädd för att träffa honom…
Men så hemskt! Vad är det som händer i skolorna i dag! När i tiden hände detta?
När jag var 12…
Snacka om att ha skuldkänslor för det högst uppe… * Ryser*
Ja tyvärr så är detta mer och mer vanligare. Vissa får bete sig så här helt klart utan att de blir stoppade. Är inte då lärarna lika mycket skyldiga till detta hela?? Alla ska ju vara lika mycket värda m.m Vart tog de värderingarna vägen kan man börja undra….
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!

Ja, det är hemskt att lärarna inte vågar sätta gränser för de bråkiga barnen som ofta, enligt det jag sett och hört, startar upp mobbing.
Har fått som svar av min sons rektor att de inte får göra så?!
Ja, det är hemskt. Den skolan jag jobbar i tar mobbing på allvar och det är toppen!
Men jag vet ju att det inte är så överallt, tyvärr.