Finns 2 sorters mobbing
Jag tycker man skulle kunna säga att det finns 2 sätt att mobba på.
1) en grupp mobbar någon. finns överallt. många gör det. den som blir mobbad är någon som är opopulär för gruppen.
2) Någon arg osäker person, kanske fysiskt stark person, uppkäftig, ganska empatilös person kanske. Kanske personen har haft det dåligt hemma.
Vissa tycker det ena är mobbing men inte det andra. Vissa tycker kanske att båda är mobbing.
Jag tycker man ska skilja på dessa två sorters mobbing, för dom är inte likadana, dom görs inte av samma orsaker, det är helt olika personer som mobbar och helt olika personer som blir mobbad. och jag tror det blir missförstånd om man ska diskutera mobbing med varran och man pratar om helt olika sorters mobbing. och jag tror att om man ska försöka komma på hur man ska få bort mobbingen så går dom här 2 olika sorterna inte att lösa på samma sätt.
vad tycker ni, förstår ni vad jag pratar om nu ? Skulle man kunna dela in det i två sorters mobbing, eller tycker ni att det verkar konstigt bara?
Får fundera på det komar…men den som är den som leder nr 1 kan det vara den i nr2? Det är ju oftast fler som mobbar än att det är en som gör det själv…eller vad tror du?
Det är ju vissa som säger att dom blev mobbad av bara en person.

i en grupp är det ju ofta en som är "ledare", den som mobbar mest
(eller hur jag ska uttrycka mig). Kan ju också vara så att det är en som börjar och så bildas en grupp som sedan hakar på "ledaren"
Det första jag tänker på om jag tänker på mobbing är en grupp som mobbar en person. Ni två är kanske istället dom som tänker på en bråkig person som mobbar och som kan ha en grupp med sig på sin sida. Därför kanske ni är dom som har sett nr2 och jag är en som har sett nr1 . ?

#4 Jag har själv varit mobbad så jag tror faktiskt att det förekommer, både och