Retas i ABF
Vad gör man om man skänner sig retat i Arbetsförmedlingen? Skänner några som tycker att dom retas ibland.
Jobbar du där ? Hur retas dom ? ge nåt exempel.
Ja, berätta gärna vad det handlar om. Tänker att det är bra om man vet vad det är så man inte missuppfattar.
Dom skrattar om man råkar säga något fel. Sen när man vill flytta till någon annan stans så säger dom att kan du inte när du blir pensionär. Sen börjar dom säga att jag borde skaffa pojkvän från Borås istället. Altså ska inte ABF stötta arbetslösa istället för retas.
Jo jag tycker ju att dom ska det. Det låter jäkligt jobbigt. Jag blir jäkligt arg när jag hör om sånna här saker. Vad menar dom egentligen med att du borde skaffa en pojkvän från borås? Vad säger du för fel? Vad säger du som svar när dom skrattar åt dig?
Jag bara sa att jag har en dröm att flytta till Haparanda. Säger ingeting till den som skrattar åt mig. Vågar inte säga emot.
Eftersom jag bor i Borås så vill dom att jag ska skaffa en pojkvän här i Borås.
Ja det är ju oftast lättare att säga emot när det gäller andra än just en själv tycker jag. Jasså dom menar att du inte ska få flyytta till Happaranda om du vill. Det tycker jag visst att du ska kunna få. Vilka idioter dom verkar va. Du kanska kan få börja träffa nån annan istället för just dom där?!
De är ändå så stökit tycker jag. När jag frågar något så har dom inte svaret och vill inte ta reda på det heller. När dom vill att jag ska ringa så svarar dom inte. Dom ville en gång att min läkare skulle ringa till dom så fort som möjligt. Hon hade ringt till dom minst 10 gånger men det var ingen som svarar.
Telefonsvararen säger att lämna ett medelande efter pipet. Sen när man ber att ringa så ringer dom aldrig och lyssnar aldrig på medelanderna. Man ska ju ha kontakt med sin handledare eller???
Har du frågat dom nån gång om varför dom inte svarar för ? Undviker ni mig eller?
Dom säger att dom inte har tid eller har andra ärender att göra
Vad känner du att du skulle vilja göra?
Det finns bara ett sät att göra och det är bara ringa till deras chef om dom fortsätter säga något elakt. Igentligen är det bra säga att vad man inte tycker om. Fråga t.ex fråga att tycker du att det är kul att prata om din man?
Jag tycker att pojkvänner inte har något att göra med Arbetsförmedlingen. Det är väldigt obehaglig tycker jag. Om man tycker att der är väldigt jobbigt så har man faktisgt rätt att byta sin handläggare.
Det här är vänner som har pratat om det här med mig väldigt mycket.
Nä, du har rätt ! Pojkvänner har absolut ingenting med saken å göra. Ring deras chef. Det låter som en bra ide´