Mobbing iFokus

Mobbing

Etikettallmänt
Läst 1541 ggr
Whyzie
0

BEO erfarenhet?

Är det någon här som har erfarenhet ifrån BEO (Barn- och elevombudet)? Med "erfarenhet" menar jag om det är någon som har skrivit ett ärende/eller om ert ärende är färdigt (dvs. ni har fått ett beslut i det hele).

Ni kanske känner någon, både på långt och nära håll som ärendet har handlat om?

Hur gick det?

Jag själv har väntat på ett beslut i snart 2 år. Är det vanligt att det tar mer än 1 år? Någon som vet?

Jag känner inte till någon som har skrivit till BEO sen förut.

Hade varit kul om någon kunde dela med sig…

Mvh

Emme

[LenaB]
0

Jag känner ingen som fått deffinitivt svar ännu men ett flertal som är under utredning. Jag vet att det kan ta ganska lång tid. De ''byråkratiska hjulen'' rullar saktaGlad. Hoppas du snart får besked.

medde
0

Jag har en anmälan om ligger under "behandling" hos dom i detta nu. Tycker än så länge att det rullar på i en bra takt.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[LenaB]
0

Bra Medde! Kul att höra att det skrider framåtGlad!

medde
0

#3 Känns faktiskt ganska bra att det äntligen gjort. Men det tog både mod och en massa kraft att göra det här steget. Men det är för min tös jag får orken att fullfölja detta.

[LenaB]
0

Bra Medde!! Kämpa på Glad. Det är tungt under tiden men det blir säkert bättre.

elinn
0

Om inte annat kan du ju ringa och fråga hur lång tid det ungefär brukar ta.

medde
0

Jag talade med BEO under veckan, och dom sade att det brukar ta ca 6 månader för vaje fall. Det är den tiden dom försöker att hålla på. Då vi har ett ärende som ligger hos dom för utredning

elinn
0

Bra att du kunde ge ett svar Medde =)

Men skulle det dra över tiden, som för Whyzie, så kan man ju alltid ringa och fråga. Man vet aldrig om de tappat bort papper eller om posten slarvat bort dem på vägen så de aldrig kommit fram eller liknande. Bäst då att ringa och höra med dem.

medde
0

Absolut. Jag ringer och kollar vart efter tiden går i vårat ärende, man vill ju veta.

Whyzie
0

Jag har ringt många gånger under 2 års tid. Men att det har "dragit ut på tiden" kan ha att göra med att just det ärendet man har är ett stort ett.

Medde, låter jättebra att du ringer och kollar av. Men att dom sa 6 månader är inget dom kan "lova" tror jag. Har själv frågat "Hur lång tid tror ni att det kan ta?" men dom har aldrig svarat mig på den frågan Rynkar på näsan.

Men det känns lite konstigt endå att ärenden som kommit in i år redan är färdiga. Jag skickade in år 2007…

Senast jag ringde var innan sommarlovet, i juni. Då sa dom att det inte skulle dröja så länge. Men det sa dom i tidigt i våras också…

Det är vilktigt att få fram att dom har inte ont av att man ringer. Det är ju jättebra, för då vet dom att man har koll på läget Glad.

Vi får se om det blir beslut nu i höst! Har väntat och väntat!

medde
0

#1 Vet inte hur långt dina papper har kommit in i kvarnen. Men deras mål är att varje "fall" ska inte behöva ta mera än 6 månader. Då jag talde med min handläggare så var det några få enskilda som kvar sedan en tid, men absolut inga så gamla som dina. Dessa var ca max 10/12 månader.

Så det var därför jag var lite nyfiken hur långt dina papper kommit, och om något beslut fattats under denna tid.

Mvh medde

Whyzie
0

Inget beslut än. Det fanns fler i juni. Då kanske det bara är mitt ärende kvar nu.Foten i munnen

elinn
0

Jag hoppas du får ett besked snart Whyzie. Aldrig roligt att behöva gå och vänta på något sådant.

medde
0

Nu har det fattas ett beslut i vårat ärende, men vägen till ett slut är ej klart. Men en bit till på vägen i alla fall.

Berättar vidare då allt har nått till slutet hur det gick.

[LenaB]
0

Härligt medde! Hoppas det blir ett positivt resultat för er. Ser fram emot att höra hur det gick, spännande!!

medde
0

Lovar att berätta allt då det hela är klart.

[LenaB]
0

Bra, tack medde! Väntar med stort intresse. Hoppas det är bra med dig och lilla tösen.

Kramar till er båda!Glad

medde
0

Tack Lena!

Jag kommer att pm:a dig under kvällen med lite vidare info. Vill inte berätta för mycket innan allt är klart på den här resan, men hoppas vi är på väg in till ändstationen snart.

medde
0

Nu äntligen är det klart:-) äntligen efter en lång tid så är vårat ärende så gott som avslutat. Det har pågott en lång tid, men nu när vi är i hamn så känns den tiden som ingenting. Många turer och en enorm resa har det varit.

[LenaB]
0

Åhhh…så glad jag blir för er skull!!! Skönt att det verkar vara över. Vill du berätta hur det gick?

medde
0

Kontaktar dig först "bakom ridån"