Mobbande lärare
Flera inlägg om mobbade elever. Eftersom jag blivit mobbad plus att jag har en syster som mobbat hela livet, har jag erfarenhet och åsikter och känner stark avsky till mobbare. Systern var vårdlärare. Skröt om hur hon kuggade elever som hon kallade för duktiga. Hon äcklades över sk fula, härmade deras stil, hur de talade, att de flesta var felplacerade, kollegor dög inte heller alltid. Tyvärr vet inte skolor som anställer lärare, hur lärarna eg mår, om de har intelligens nog för yrket. Alla typer av lärare skall ha förståelse, empati, vara litet förtjust i sina medmänniskor och speciellt tycka det är bra att hjälpa ungdomar framåt i livet. Litet av ideellt intresse. Jag tror att ex min syster hade en trång hjärna och det hon skulle lära ut tog all plats där, så allt som rörde sig framför henne var ett hot. Hon hade aldrig utvecklat det som behövs för att vara med andra människor. Hon ville ha makt och de flesta andra människor var idioter eftersom hon inte hade intelligens nog för att förstå. Nu pensionär och hon verkar inte ha lärt sig spec mycket om sig själv eller andra. Fortfarande irriterad över de knepiga omkring sig. Vet ni elever, räkna inte med att en lärare är smartare än er. Tyvärr. Sen är det så, att administrationen runt lärarjobbet har accelererat hotfullt mycket. Många lärare känner inte att dom gör ett bra arbete, dom räcker inte till. När dom startar sin karriär har dom höga förväntningar på drömjobbet och har ingen aning om att arbetet i skolan är så betungande och så har dom samma problem som Era egna familjer har, hemma hos sig. Det är synd att elever som fortfarande har en växande hjärna ska veta att de måste ha stor förståelse för stressade lärare eftersom en elev behöver så mycket av tolerans och intresse för sig själv för att växa. Lärarkollegiet är nog också en plats där det är tufft att vara. Det räcker med en enda lärare som underminerar för de andra. Mycket kan skrivas om detta. Men tur att ni kan skriva på nätet och finna att ni har många i samma situation. Om jag kunde ifrågasätta min systers syn på elever? Neej, jag var livrädd för henne som många andra. Hej så länge. Överlevaren
Bra att någon som har en relation till mobbare hör av sig och berättar. Jag har också träffat många mobbande vuxna. Dom kan säga rent ut varför de mobbar och hur dom ser på de mobbade. Alltså det här är personer som kör på livet igenom. De blir trötta med åren, men deras attityd och kunskaper om sig själv och andra fortsätter på en låg nivå. Det finns dom som skärper sig också, för att dom anser att det inte är socialt accepterat. Så dom kan behärska sig. Jag har frågat och de skäms inte för det dom gör.
Dom anser att den mobbade förtjänar det och tigger om det med sitt kroppsspråk och utseende och livsstil. De finner dessa så utmanande att de måste trycka till så att dom inte längre utgör en fara. Dom förstår inte människor som är snälla (alltså inte förtrycker andra och deltar i mobbing), de lever som i en annan värld som den mobbande inte förstår. De mobbare jag träffat, har varit så här sen barn. Födda sådana. Man föds ju med viss personlighet. Tror inte det är lätt för föräldrar att lära dessa barn motsatsen. Hur många har tid att dana sina barn?
Jag anser att dom är födda med ett ego som aldrig blir nöjt och ingen kan nånsin tillfredsställa deras behov av uppmärksamhet och kärlek. Dom är tomma och oskapade på nåt sätt. Dödligt bittra. Dom jag träffat har i alla fall aldrig hittat glädjen i livet. Klart flera av dom kan ha haft hemska upplevelser i livet, speciellt i barndomen, och aldrig fått den fysiska och mentala närhet som är så viktigt. Att bli bekräftad. Sofi doti